قسمت دوم: پاسخ تشریحی به سوالِ، آیا مجاهدین تغییر کرده اند؟ رویکردشان به جنبش مهسا

مسعودرجوی و تغییرات شگرفش، رویکردش به جنبش مهسا و دیگر گروهها

آیا اعضاء مجاهدین سرمایه اند یا قربانیان مغزشویی نیازمند درمان

توضیحات تشریحی در مورد سوال ناقص مانده، آیا اعضای مجاهدین سرمایه اند یا...

پرگار بی بی سی با سازمان مجاهدین چه بایدکرد؟ با شرکت داود باقروند ارشد

برنامه پرگار با شرکت داود باقروند ارشد

گندزدایی جامعه سیاسی خارج کشور

گندزدایی جامعه سیاسی خارج کشور

Who are Mek cult? An inside report for the first time by defected High-ranking Mek and NCRI member.

An inside report for the first time by an ex-high-ranking member of Mek and NCRI based on the Mek’s own publications and ... Who assassinated the Americans in Tehran? Mek and Spying for Russia Did CIA destroy Mek-Russia spy net? How Mek retaliated? Seizure of US Embassy in Tehran? Mek’s Islamist Revolutionary Courts Mek and the Children in the Combat Mek and Saddam Hossein of Iraq and Saudi Arabia Mek as Assassinators Who is the head wife in Mek Leader’s Harem? Have they changed? How Maryam Rajavi deceives the western world? How Mek terrorism differs to ISIS and Al Qaeda terrorism? Why Mek is more dangerous? Use of 10-year-old children in combat by Mek. Who are the wives of the harem of the Caliph of the Mek? Mek’s planed courts and justice for their Islamic State describe by its Calipha. How the world can protect itself against terrorism?

مصطفی رجوی پدرش مسعودرجوی را به دادگاه کشانده است

در مطلب سپتامبر 2020 نیز تحت مطلب ” سخنی با مصطفی رجوی” نوشتم که دشمن مصطفی رجوی پدرش است و نه کس دیگر در آنچه مصطفی رجوی بعنوان ورود یا ادامه به مبارزه برای آزادی و… نامید، باید بداند که در این مسیر، دشمن اصلی اش، نه رژیم که مسعود رجوی خواهد بود.

آخرین پست ها

واکـاوی مـزدوری! سلطانی، خـدابنده، عـزتی، حسینی، یغـمایی، کـریمدادی، مصــداقی و پورحسین، منتقدین فرقه مافیایی رجوی. نقد آتشبیاران معرکه مشترک رجوی و سایت رهیافتگان

داود باقروند ارشد عضو علیرتبه سابق مجاهدین و شورای ملی مقاومت

محمدرضا روحانی مسئول مستعفی کمیسیون امور ملیتهای شورای ملی مقاومت: مسعود رجوی، ودرخواست اعدام امیر انتظام،حکم اعدام علی زرکش و مهدی افتخاری، دشنام به شاملو ،مرضیه ‌وتهدید جدا شدگان پناهنده در خارج کشور

محمدرضا روحانی مسئول مستعفی کمیسیون امور ملیتهای شورای ملی مقاومت: مسعود رجوی، ودرخواست اعدام امیر انتظام،حکم اعدام علی زرکش و مهدی افتخاری، دشنام به شاملو ،مرضیه ‌وتهدید جدا شدگان پناهنده در خارج کشور

تقدیم به امیروفا یغمایی که مسعودرجوی مادرش را جلو چشمانش ذبح کرد

مبارزه با رژیم یا فروپاشی درونی فرقه ای داعشی که میلیتاریسیم جهانی برای ایران تدارک دیده است

چرا رجوی نیاز دارد درخواست دیدار با اعضای در اسارتش را به نبرد دین بین فو تعبیر کند؟

افشای حقایق پشت پرده ضدیت با خانواده با اسناد سازمانی توسط داود باقروندارشد از مسئولین خانوادهها در مجاهدین

گسترش وطن فروشی در خارج کشور به سرکردگی رهبر همه وطن فروشان و دشمنان ایران

حمایت از تحریم و حمله نظامی به ایران خیانت به مردم و فاصله گرفتن آشکار از ایران و ایرانی

تحلیل طوفانِ سراسریِ جورج فلوید در آمریکا -داود باقروند ارشد

پایه اجتماعی فرقه رجوی (آمریکای نئوکانها) درحال فروپاشی است و رجوی برای صدمین بار بیگانه پرستیش به گل نشسته است

پربیننده ترین ها

ملاقات با نخست وزیر هلند آقای مارک روته در جریان کنگره سالانه حزب اتحاد احزاب لیبرال اتحادیه اروپا (آلده پارتی) در آمستردام. طی ملاقات ضمن معرفی خودو فرقه رجوی و نقض شدید حقوق بشر توسط این فرقه در آلبانی تشریح شد.

ملاقات با آقای گای فرهوفشتادت عضو پارلمان اروپا و رهبر فراکسیون لیبرالهای اتحادیه اروپا از سیاستمداران عالی و افشای همه ترفندهای فریب فرقه رجوی در زمینه ماهیت این فرقه و فشارها و توطئه هایی که علیه جدا شدگان اعمال میکند.

بنابه دعوت یو ان واچ جنبش نه به تروریسم و فرقه ها در نشست سالیانه حقوق بشر و دمکراسی شرکت کرد. خانم دکتر هشترودی بنا به دعوت جنبش نه به تروریسم وفرقه ها در این نشست شرکت کردند که حضور ایشان باعث خوشحالی جنبش نه به تروریسم و فرقه ها گردید. ایشان ضمن حضورفعالشان در نشست با اعضای عالیرتبه شرکت کننده در جلسه به بحث و گفتگو پرداختند. ازجمله با وزیر سابق دادگستری و عضو پارلمان کانادا آقای ایروین کولتر و از بنیانگذاران یوان هیومن راتس واچ مفصلا به بحث پرداختند. این کنفرانس سالیانه جهت شنیدن گزارشات قربانیان حقوق بشربرگزار میشود. در همین رابطه آقای داود ارشد رئیس جنبش نه به تروریسم و فرقه ها سخنانی بشرح زیر ایراد کردند:

درملاقات با دکترورنر هویر به اطلاع ایشان رسید که: فرقه رجوی در حال تدارک دیدن یک زندان ابدی موسوم به اشرف 3 در ‏محلی دورافتاده میباشد. این محل یک پایگاه نظامی متروکه آمریکایی می باشد با یک فرودگاه و یک سکوی هلی برد کوچک و ‏بخشی از سیستم های داخلی آن مستقیما از آمریکا آورده شده و نصب گردیده اند. از ایشان استمداد کمک شد. ‏

ملاقات با همسر نرگس محمدی در مقر ملل متحد ژنو-------آقای داود ارشد و خانم دکتر هشترودی با همسر نرگس محمدی در این ملاقات آقای تقی رحمانی همسر نرگس محمدی که خودشان نیز چندین نوبت زندان بوده اند از نقض حقوق بشر در ایران گزارشی به کنفرانس ارائه کردند و از تناقضات موجود در سیستم قضایی ایران در جریان محاکمه نسرین محمدی بطور مفصل و جامع سخن گفتند.خانم دکتر هشترودی و آقای مهندس ارشد با ایشان ابراز همدردی کردند و جزئیات بیشتری از موارد نقض حقوق بشر در فرقه تروریستی رجوی که در آن فعال بوده است را برای آقای تقی رحمانی تشریح نمودند.

دادخواهی علیه برده داری پناهجویان در تیرانا همچو لیبی توسط فرقه رجوی در دیدار آقای ارشد با نخست وزیران هلند و اسلووانیا

ملاقات با رهبر حزب دمکراتهای آزاد آلمان (اف پ د) آقای کریستین لیندنر در جریان کنگره سه روزه احزاب لیبرال اروپا در آمرستردام هلند. افشای جنایات فرقه رجوی علیه اعضا و جدا شدگان

آقای ارشد در مورد ادعای فرقه رجوی و حامیانش گفتند چند شاخص آشکار وجود دارد. چرا متحدین آنها بویژه آقای دکتر بنی صدر با پیش بینی سرنوشت آنها در عراق از آنها جدا شدند؟ چرا هیچ ایرانی چه مردمی چه سیاسیون در مراسم آنها شرکت نمیکنند؟ چرا این تشکیلات مجبور است جهت گردهمآیی هایش سیاهی لشکر کرایه کند؟ چرا این تشکیلات در ترس از مردم ایران اجازه نمیدهد با اعضایش درارتباط قراربگیرند؟ چرا ارتباط اعضایش را با جهان قطع میکند؟ چرا تمامی تحلیلگران برحقیقت نفرت مردم از این تشکیلات بدلیل همکاری با صدام را تاکید میکنند؟ چرا باید رجوی در داخل تشکیلاتش زندان و شکنجه برای اعضای خودش راه بیندازد؟ چرا مجبور است برای دریافت حمایت سیاسی هرچند بی ارزش منافع مردم ایران را به کسانیکه خود به کشتن آنها افتخار میکرده است بفروشد و حتی برای چند دقیقه سخنرانی آنها دهها هزار دلار بپردازد؟ چرا حتی عربستان حامی سیاسی و مالی آنها ارزیابیشان از آنها این استکه “هیچ جایگاهی در میان مردم ایران ندارند”؟ چرا در همین پارلمان اعضای سابق منتقدش را بقصد کشت میزند؟ چرا هر منتقدی ایرانی و حتی غیره ایرانی را جاسوس و مزدور رژیم!! میخواند؟ آیا بخاطر همین چرا ها نیست که: وقتی مردم ایران در سراسر کشور جهت خواسته هایشان دست به تظاهرات و اعتراض میزنند هیچ اسمی از آنها نمیآورند؟ آیا این مسئله پیامش غیر از این است که: مردم ایران رژیم حاضر را صد بار به فرقه رجوی ترجیح میدهند. و “تنها آلترناتیو دمکراتیک” جوکی بیش نیست.

خانم دکتر فریبا هشترودی: با یقین میگویم که مجاهدین شکنجه میکنند…. هشترودی1سرکار خانم دکتر فریبا هشترودی یکی از برجسته ترین زنان ایرانی جزء افتخارات ایرانیان در فرانسه، نویسنده و خبرنگار و فعال سیاسی که سابقا عضو شورای ملی مقاومت ایران بوده است که باید ایشان را بیشتر شناخت با علم یقینی در مورد فرقه تروریستی رجوی از درون آن سخن میگوید. وقتی به عمق پوسیدگی تشکل رجوی پی بردم جدا شدم بله

آخرین کلام مهدی تقوایی خطاب به مسعود رجوی

آخرین کلام مهدی تقوایی خطاب به مسعود رجوی

مهدی تقوایی از اعضای زندانی زمان شاه تشکیلات مجاهدین، که رضا رضایی در خانه او با ساواکی ها روبرو و خودکشی کرد. و مسئول چاپخانه مخفی سازمان بود. با همسر و دو فرزندش در مخالفت با انقلاب ایدئولژیک بعد از محاکمه اش در عراق به ارودگاه مرگ رمادی عراق فرستاده شدند تا در آنجا بپوسند.

بیانیه 14 تن

بیانیه 14 تن

نیروی خارج کشور چه میخواهد ‏و بیانیه 14 تن

مقالات پربیننده

فرقه ها در میان ما

دانش علمی شناخت و تمیزدادن فرقه از تشکل سیاسی

بدون شناخت علمی از فرقه های خطرناک تحلیل عملکردهای فرقه رجوی و اثرات بشدت مخرب آن بر اعضا و جداشدگان و خلاص شدن از فشارهای شکنجه گونه روانی مغزشویی های چندین دهساله غیرممکن است

خانم آناگومز نماینده پارلمان اروپا خواستار اخراج فرقه رجوی شد

افشاگریهای خانم سلطانی در رابطه مسعود رجوی با زنان مجاهد

افشاگریهای خانم سلطانی در رابطه مسعود رجوی با زنان مجاهد

قسمت سوم: گفت‌ و شنود با فرشته هدایتی ۳۲ سال در مناسبات و تشکیلات

قسمت سوم: گفت‌ و شنود با فرشته هدایتی ۳۲ سال در مناسبات و تشکیلات

قسمت دوم: گفت‌ و شنود با فرشته هدایتی امروز باید گفت آنچه را که فردا گفتنش دیر است

قسمت دوم: گفت و شنود با فرشته هدایتی: افشاگریهای فرشته هدایتی در مورد فرقه رجوی

قسمت اول: گفت‌ و شنود با فرشته هدایتی ۳۲ سال در مناسبات و تشکیلات

قسمت اول: گفت‌ و شنود با فرشته هدایتی ۳۲ سال در مناسبات و تشکیلات

سیامک نادری مرگهای مشکوک فرقه رجوی را افشا میکند

کشتن و سربه نیست کردنهای فرقه رجوی

سخنان آقای داود ارشد در پنجمین کنگره سکولاردمکراتهای ایران -کلن آلمان

سخنان آقای داود ارشد در پنجمین کنگره سکولاردمکراتهای ایران -کلن آلمان

فعالیت های ما در تصویر

افشای پولشویی های فرقه رجوی

 

ادعاهای حسن روحانی در جریان سخنرانی 22بهمن

روحانی در ۲۲ بهمن: رهبر با رأی مردم مسئولیت برعهده گرفته است

حسن روحانی گفت که «آزادی احزاب، رسانه و بیان در ایران وجود دارد»
حسن روحانی، رئیس جمهور ایران، روز دوشنبه در مراسم چهلمین سالگرد پیروزی انقلاب بهمن ۵۷ در میدان آزادی تهران گفت که «دستاورد انقلاب اسلامی، جمهوری بود» و افزود که «همه مسئولان نظام جمهوری اسلامی از مقام معظم رهبری گرفته تا رئیس جمهور، نمایندگان مجلس، خبرگان و شوراها با رأی مردم، مسند مسئولیت را بر عهده می‌گیرند».

این ادعا در حالی بیان می‌شود که علی خامنه‌ای دومین رهبر جمهوری اسلامی در روز ۱۴ خرداد ۱۳۶۸ بدون رأی‌گیری از مردم ایران و تنها توسط مجلس خبرگان رهبری به این سمت انتخاب شد.

مجلس خبرگان رهبری تنها نهادی است که بر مبنای قانون اساسی جمهوری اسلامی، وظیفه عزل و نصب رهبر را بر عهده دارد.

از سوی دیگر، شورای نگهبان که اعضای آن به طور مستقیم یا غیر مستقیم منصوب آیت‌الله خامنه‌ای هستند، وظیفه تایید یا رد صلاحیت کاندیداهای هر دو مجلس شورا و خبرگان را بر عهده دارد.

حسن روحانی روز دوشنبه همچنین سیستم انتخابات و صندوق رای را یکی از «نعمت‌های بزرگ» در جمهوری اسلامی نامید و گفت: «هر کس تغییری می‌خواهد به پای صندوق‌های رأی می‌رود و از آن سو، افراد نیز نظرات، ایده‌ها و برنامه‌هایشان را مطرح می‌کنند و مردم افراد مورد نظرشان را از میان آنها برمی‌گزینند».

سخنان رئیس جمهور ایران در مورد چگونگی برگزاری انتخابات در شرایطی ابراز می‌شود که فعالان و گروه‌های سیاسی، ‌حتی متعلق به اصلاح‌طلبان،‌ از سیستم تایید صلاحیت نامزدهای انتخابات و برگزاری آن در این چهار دهه انتقاد کرده‌اند.

حسن روحانی همچنین این‌گونه اظهارنظر کرد که «آزادی احزاب، رسانه و بیان در ایران وجود دارد»،‌ و اضافه کرد: «ما رژیم گذشته نیستیم که می‌گفت در مملکت یک حزب وجود دارد و آن هم رستاخیز است و هر کسی که نمی‌خواهد پاسپورتش را بگیرد و برود. ما روزنامه‌ها،‌ احزاب و رسانه‌های مختلفی داریم».

این در شرایطی است که بسیاری از گروه‌ها و احزاب سیاسی منتقد و مخالف، مجوز فعالیت در جمهوری اسلامی ایران را ندارند و به گفته فعالان و سازمان‌های حقوق بشری، در دهه ۶۰ خورشیدی نیز هزاران زندانی سیاسی در زندان‌ها زیر شکنجه کشته و یا اعدام شدند. در عین حال، به گفته سازمان گزارشگران بدون مرز، ایران یکی از پنج زندان بزرگ جهان به شمار می‌رود.

سازمان گزارشگران بدون مرز روز ۱۸ بهمن‌‌ماه، در بیانیه‌ای اعلام کرد که با استناد به یک سند رسمی دستگاه قضایی جمهوری اسلامی ایران می‌تواند تایید کند که دست‌کم ۸۶۰ روزنامه‌نگار و شهروند- خبرنگار در فاصله سال‌های ۱۳۵۸ تا ۱۳۸۸ در کشور بازداشت، زندانی و حتی اعدام شده‌اند.

این سازمان یک روز پیش از آن از «به دست آوردن پرونده‌ای رایانه‌ای» در مورد بازداشت‌ها، زندانی کردن‌ها و اعدام‌ها در ایران خبر داده بود که در آن «یک میلیون و هفتصد هزار نام ثبت شده است که همه اقشار و افراد اجتماعی را از زن، مرد و کودک، اعضای اقلیت‌های دینی و قومی، زندانیان عادی و زندانیان سیاسی از این میان مخالفان سیاسی نظام و روزنامه‌نگاران و شهروند-خبرنگاران در بر می‌گیرد.»

حسن روحانی در حالی روز دوشنبه گفت که «آزادی احزاب، رسانه و بیان در ایران وجود دارد» که او خود، روز اول بهمن با اشاره به نبود رسانه آزاد در ایران گفته بود: «به دلیل نبود رسانه‌های آزاد در ایران، فضای مجازی دچار تورم شده و مردم می‌خواهند همه موضوعات را در این فضا بیان کنند».

رئیس جمهور ایران در بخش دیگری از سخنان ۲۲ بهمن خود آمریکا و اسرائیل و هم‌پیمانشان در منطقه را متهم کرد که مردم را «در فشار و منگنه تحریم» قرار داده‌اند و گفت که «نقشه‌های یک ساله دشمن، نقش بر آب شده است و دشمن به اهداف شوم خود نخواهد رسید».

او با اشاره به کمک‌های ایران به سوریه، عراق، لبنان، فلسطین و یمن نیز افزود: «کمک کردیم تا مردم این کشورها به سمت آزادی و تصمیم‌گیری برای سرنوشت خود حرکت کنند».

پیش از این، شماری از کشورهای منطقه و جهان،‌ تهران را به دخالت نظامی در سوریه، عراق، لبنان، فلسطین و یمن متهم کرده‌اند اما جمهوری اسلامی ایران این اتهام ها را رد کرده است.

«برای ساخت موشک از هیچ کس اجازه نمی‌گیریم»

حسن روحانی در بخش دیگری از سخنان خود به قدرت نظامی و موشکی ایران اشاره کرد و گفت: «برای ساختن انواع موشک‌های ضد زره، انواع موشک‌های پدافند هوایی، زمین به هوا، دریا به هوا، دریا به دریا و زمین به زمین از هیچ کس اجازه نگرفته‌ایم و نخواهیم گرفت و با قدرت راه‌مان را ادامه می‌دهیم».

در این ارتباط،‌به گزارش خبرگزاری مهر، سپاه پاسداران در مراسم چهلمین سالگرد انقلاب بهمن ۵۷، تعدادی از موشک های «قدر»، «قیام» و «ذوالفقار» خود را به نمایش گذاشت.

 

روزنامه ایران

@IranNewspaper
سپاه پاسداران انقلاب اسلامی موشک های قدر با برد 2 هزار کیلومتر، قیام با برد 700 کیلومتر و ذوالفقار با برد 800 کیلومتر را در مسیر راهپیمائی بزرگ 22 بهمن به نمایش گذاشته است.
7:25 AM – Feb 11, 2019
See روزنامه ایران’s other Tweets
Twitter Ads info and privacy
پیشتر مایک پومپئو، وزیر امور خارجه آمریکا، روز پنجشنبه ۱۸ بهمن‌، در حساب توییتری خود گفته بود که «باید محدودیت‌های سختگیرانه‌‌تری علیه برنامه موشکی ایران دوباره اجرا شود».

پیش از آن نیز اتحادیه اروپا روز دوشنبه ۱۵ بهمن، در جمع‌بندی از موضع خود در قبال ایران اعلام کرد که «شدیداً نگران» فعالیت موشکی بالیستیک تهران است و از جمهوری اسلامی خواست تا این فعالیت‌ها بویژه پرتاب موشک‌های بالیستیک را متوقف کند.

در این ارتباط، ژان ایو لودریان، وزیر خارجه فرانسه، به تهران هشدار داد‌ه که در صورت بی‌نتیجه بودن گفت‌وگوها بر سر برنامه موشکی بالیستیک ایران، پاریس آماده است تا تحریم‌های تازه‌ای علیه تهران اعمال کند.

پیشتر وزارت امور خارجه و فرماندهان نظامی ایران ضمن رد درخواست گفت‌وگو درباره این برنامه گفته‌ بودند که این موشک‌ها قابلیت حمل کلاهک هسته‌ای ندارند.

تهران در عین حال گفته است که قصد ندارد برد موشک‌هایش را افزایش دهد.

نهادهای اطلاعاتی آمریکا روز نهم بهمن در ارزیابی خود از تهدید تهران اعلام کردند که برنامه موشکی بالیستیک ایران که دارای بزرگترین ذخایر در منطقه است همچنان تهدیدی برای کشورهای سراسر خاورمیانه در سال ۲۰۱۹ خواهد بود.

«رفاه اجتماعی از دستاوردهای انقلاب اسلامی»

حسن روحانی در ادامه سخنانش به مناسبت سالگرد انقلاب بهمن ۵۷، گفت که «رفاه اجتماعی» یکی از «دستاوردهای انقلاب اسلامی» ‌است.

رئیس جمهور ایران در این خصوص به چند مورد از اقدامات عمرانی و «کمک به اقشار مستضعف» اشاره کرد.

او اضافه کرد: «پیش از انقلاب، میان دهک بالا و دهک پایین جامعه اختلاف ۳۵ برابری وجود داشت اما امروز این اختلاف به ۱۵ برابر رسیده و این به معنای رسیدن به سمت عدالت است که البته در این زمینه باید قدم‌های بیشتری برداریم».

سخنان حسن روحانی در مورد آنچه دستاوردهای انقلاب نامید، در شرایطی ابراز شد که صندوق بین‌المللی پول در تازه‌ترین گزارش خود در مهر سال جاری، رکود تورمی شدید در اقتصاد ایران را برای سال جاری و آینده میلادی پیش‌بینی کرد.

در کنار آن،‌ در شرایطی که به گفته شماری از مقام‌های دولتی، میلیون‌ها تن زیر خط فقر زندگی می‌کنند، مرکز پژوهش‌های مجلس در گزارش آذرماه سال جاری، افزایش قریب‌الوقوع شمار فقیران مطلق را پیش‌بینی ‌کرد و نوشت: «با توجه به روند فزاینده شاخص عمومی قیمت‌ها، در حالی که پیش‌بینی می‌شود تا پایان سال ۹۷، نرخ تورم نقطه به نقطه به حدود ۴۰ تا ۵۰ درصد برسد، خط فقر در ماه‌های آینده مجدداً افزایش خواهد یافت و پیش‌بینی می‌شود خانوارهای بیشتری به زیر خط فقر بروند».

در کنار آن،‌ احمد میدری، معاون امور رفاهی وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی، روز اول دی ماه از شناسایی ۱۳۰ هزار کودک بازمانده از تحصیل در ایران خبر داد و گفت که فقر، مهاجرت و اعتیاد والدین، از مهم‌ترین دلایل بازماندن این کودکان پنج تا ۱۱ ساله‌ از تحصیل است.

در این ارتباط، به گفته مسئولان تشکل‌های رسمی کارگری، قدرت خرید خانوارهای کارگری در سال جاری به دلیل افزایش نرخ تورم و قیمت‌ها، نیز ‌نزدیک به ۹۰ درصد کاهش یافته است.

حداقل دستمزد ماهانه کارگران،‌ یک میلیون و ۱۱۵ هزار تومان است. اما همین میزان دستمزد هم در برخی از مناطق ایران و از جمله در شرکت‌ها و کارخانه‌های بزرگ به مدت چندین ماه پرداخت نمی‌شود که اعتراض و اعتصاب کارگران را به دنبال داشته است.

«حمایت از اقلیت های دینی و اقوام» و «مقام بالای زنان»

حسن روحانی در ادامه دفاع از «کارنامه جمهوری اسلامی»‌ در چهار دهه پس از انقلاب بهمن ۵۷، درباره آنچه «سیاست‌های دولت و جمهوری اسلامی در زمینه حمایت از اقلیت‌های دینی و اقوام در کشور»‌ نامید، افزود: «ما راه‌مان را در بخش حقوق زنان، جوانان، اقلیت‌ها، اهل سنت و اقوام ادامه می‌دهیم».

او گفت: «یکی از شعارهای ما در دولت، حقوق شهروندی بود و امروز ۱۸۲۵ نفر از اهل سنت در مناصب مختلف از فرماندار و معاون استاندار تا بخشدار و شوراهای مختلف مشغول به کار هستند و ما دو سفیر از اهل سنت در خارج از کشور داریم که این نشان از آن است که روز به روز وحدت و یکپارچگی و اتحاد ما بیشتر خواهد شد».

این سخنان در حالی ابراز ‌شد که مولوی عبدالحمید، امام جمعه اهل سنت زاهدان، همواره گفته‌ که با گذشت ۴۰ سال از عمر انقلاب و نظام جمهوری اسلامی، جامعه اهل‌سنت با مشکل جدی تبعیض مواجه است.

علاوه بر این، اقلیت‌های مذهبی در جمهوری اسلامی حق نامزد شدن برای سمت ریاست‌ جمهوری را ندارند، دیه یا خون‌بهای مسلمانان و اقلیت‌های مذهبی برابر نیست و همواره گزارش‌های متعددی از اخراج دانشجویان بهایی از دانشگاه‌های ایران منتشر می‌شود.

رئیس جمهور ایران همچنین در سخنرانی خود با اعلام اینکه «اسلام و انقلاب به زنان مقام بالا داد» ‌اضافه کرد: «امروز زنان ما در تمام زمینه‌ها و رشته‌ها و مدیریت‌ها بیش از هر زمان دیگر در تاریخ ایران حضور دارند».

فاطمه ذوالقدر، عضو فراکسیون زنان مجلس شورای اسلامی، در آذر ماه سال جاری به خبرگزاری خانه ملت گفته بود: تنها ۱۷ درصد از ظرفیت مدیریتی ایران در اختیار زنان است و ابلاغیه حسن روحانی برای اختصاص ۳۰ درصد ظرفیت مدیریت دستگاه‌های دولتی به زنان «اجرایی نمی‌شود».

حسن روحانی در سخنان خود از شاهان قاجار و پهلوی انتقاد کرد و گفت که «در چند دهه دوران شاهنشاهی سست عنصر قاجار و پهلوی، دو سوم کشور را از ایران جدا کردند و این به این معنی است که رژیم‌های قبل علاوه بر این که به دین، فرهنگ، رفاه و زندگی مردم خیانت کردند، به تمامیت ارضی کشور نیز خیانت کردند».

این در شرایطی است که جمهوری اسلامی ایران در سال‌های گذشته به دلیل آنچه چشم‌پوشی از سهم ایران در دریای خزر نامیده شده،‌ هدف انتقاد قرار گرفته است.

پاسخی بگذارید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.

 
error

Enjoy this blog? Please spread the word :)

RSS20k
دریافت مطالب جدید از طریق ایمیل5k
مارادر فیسبوکتان به اشتراک بگذارید12k
از کانال یوتوب ما بازدید کنید14k
از کانال یوتوب ما بازدید کنید
extra smooth footnotes