قسمت دوم: پاسخ تشریحی به سوالِ، آیا مجاهدین تغییر کرده اند؟ رویکردشان به جنبش مهسا

مسعودرجوی و تغییرات شگرفش، رویکردش به جنبش مهسا و دیگر گروهها

آیا اعضاء مجاهدین سرمایه اند یا قربانیان مغزشویی نیازمند درمان

توضیحات تشریحی در مورد سوال ناقص مانده، آیا اعضای مجاهدین سرمایه اند یا...

پرگار بی بی سی با سازمان مجاهدین چه بایدکرد؟ با شرکت داود باقروند ارشد

برنامه پرگار با شرکت داود باقروند ارشد

گندزدایی جامعه سیاسی خارج کشور

گندزدایی جامعه سیاسی خارج کشور

Who are Mek cult? An inside report for the first time by defected High-ranking Mek and NCRI member.

An inside report for the first time by an ex-high-ranking member of Mek and NCRI based on the Mek’s own publications and ... Who assassinated the Americans in Tehran? Mek and Spying for Russia Did CIA destroy Mek-Russia spy net? How Mek retaliated? Seizure of US Embassy in Tehran? Mek’s Islamist Revolutionary Courts Mek and the Children in the Combat Mek and Saddam Hossein of Iraq and Saudi Arabia Mek as Assassinators Who is the head wife in Mek Leader’s Harem? Have they changed? How Maryam Rajavi deceives the western world? How Mek terrorism differs to ISIS and Al Qaeda terrorism? Why Mek is more dangerous? Use of 10-year-old children in combat by Mek. Who are the wives of the harem of the Caliph of the Mek? Mek’s planed courts and justice for their Islamic State describe by its Calipha. How the world can protect itself against terrorism?

مصطفی رجوی پدرش مسعودرجوی را به دادگاه کشانده است

در مطلب سپتامبر 2020 نیز تحت مطلب ” سخنی با مصطفی رجوی” نوشتم که دشمن مصطفی رجوی پدرش است و نه کس دیگر در آنچه مصطفی رجوی بعنوان ورود یا ادامه به مبارزه برای آزادی و… نامید، باید بداند که در این مسیر، دشمن اصلی اش، نه رژیم که مسعود رجوی خواهد بود.

آخرین پست ها

واکـاوی مـزدوری! سلطانی، خـدابنده، عـزتی، حسینی، یغـمایی، کـریمدادی، مصــداقی و پورحسین، منتقدین فرقه مافیایی رجوی. نقد آتشبیاران معرکه مشترک رجوی و سایت رهیافتگان

داود باقروند ارشد عضو علیرتبه سابق مجاهدین و شورای ملی مقاومت

محمدرضا روحانی مسئول مستعفی کمیسیون امور ملیتهای شورای ملی مقاومت: مسعود رجوی، ودرخواست اعدام امیر انتظام،حکم اعدام علی زرکش و مهدی افتخاری، دشنام به شاملو ،مرضیه ‌وتهدید جدا شدگان پناهنده در خارج کشور

محمدرضا روحانی مسئول مستعفی کمیسیون امور ملیتهای شورای ملی مقاومت: مسعود رجوی، ودرخواست اعدام امیر انتظام،حکم اعدام علی زرکش و مهدی افتخاری، دشنام به شاملو ،مرضیه ‌وتهدید جدا شدگان پناهنده در خارج کشور

تقدیم به امیروفا یغمایی که مسعودرجوی مادرش را جلو چشمانش ذبح کرد

مبارزه با رژیم یا فروپاشی درونی فرقه ای داعشی که میلیتاریسیم جهانی برای ایران تدارک دیده است

چرا رجوی نیاز دارد درخواست دیدار با اعضای در اسارتش را به نبرد دین بین فو تعبیر کند؟

افشای حقایق پشت پرده ضدیت با خانواده با اسناد سازمانی توسط داود باقروندارشد از مسئولین خانوادهها در مجاهدین

گسترش وطن فروشی در خارج کشور به سرکردگی رهبر همه وطن فروشان و دشمنان ایران

حمایت از تحریم و حمله نظامی به ایران خیانت به مردم و فاصله گرفتن آشکار از ایران و ایرانی

تحلیل طوفانِ سراسریِ جورج فلوید در آمریکا -داود باقروند ارشد

پایه اجتماعی فرقه رجوی (آمریکای نئوکانها) درحال فروپاشی است و رجوی برای صدمین بار بیگانه پرستیش به گل نشسته است

پربیننده ترین ها

ملاقات با نخست وزیر هلند آقای مارک روته در جریان کنگره سالانه حزب اتحاد احزاب لیبرال اتحادیه اروپا (آلده پارتی) در آمستردام. طی ملاقات ضمن معرفی خودو فرقه رجوی و نقض شدید حقوق بشر توسط این فرقه در آلبانی تشریح شد.

ملاقات با آقای گای فرهوفشتادت عضو پارلمان اروپا و رهبر فراکسیون لیبرالهای اتحادیه اروپا از سیاستمداران عالی و افشای همه ترفندهای فریب فرقه رجوی در زمینه ماهیت این فرقه و فشارها و توطئه هایی که علیه جدا شدگان اعمال میکند.

بنابه دعوت یو ان واچ جنبش نه به تروریسم و فرقه ها در نشست سالیانه حقوق بشر و دمکراسی شرکت کرد. خانم دکتر هشترودی بنا به دعوت جنبش نه به تروریسم وفرقه ها در این نشست شرکت کردند که حضور ایشان باعث خوشحالی جنبش نه به تروریسم و فرقه ها گردید. ایشان ضمن حضورفعالشان در نشست با اعضای عالیرتبه شرکت کننده در جلسه به بحث و گفتگو پرداختند. ازجمله با وزیر سابق دادگستری و عضو پارلمان کانادا آقای ایروین کولتر و از بنیانگذاران یوان هیومن راتس واچ مفصلا به بحث پرداختند. این کنفرانس سالیانه جهت شنیدن گزارشات قربانیان حقوق بشربرگزار میشود. در همین رابطه آقای داود ارشد رئیس جنبش نه به تروریسم و فرقه ها سخنانی بشرح زیر ایراد کردند:

درملاقات با دکترورنر هویر به اطلاع ایشان رسید که: فرقه رجوی در حال تدارک دیدن یک زندان ابدی موسوم به اشرف 3 در ‏محلی دورافتاده میباشد. این محل یک پایگاه نظامی متروکه آمریکایی می باشد با یک فرودگاه و یک سکوی هلی برد کوچک و ‏بخشی از سیستم های داخلی آن مستقیما از آمریکا آورده شده و نصب گردیده اند. از ایشان استمداد کمک شد. ‏

ملاقات با همسر نرگس محمدی در مقر ملل متحد ژنو-------آقای داود ارشد و خانم دکتر هشترودی با همسر نرگس محمدی در این ملاقات آقای تقی رحمانی همسر نرگس محمدی که خودشان نیز چندین نوبت زندان بوده اند از نقض حقوق بشر در ایران گزارشی به کنفرانس ارائه کردند و از تناقضات موجود در سیستم قضایی ایران در جریان محاکمه نسرین محمدی بطور مفصل و جامع سخن گفتند.خانم دکتر هشترودی و آقای مهندس ارشد با ایشان ابراز همدردی کردند و جزئیات بیشتری از موارد نقض حقوق بشر در فرقه تروریستی رجوی که در آن فعال بوده است را برای آقای تقی رحمانی تشریح نمودند.

دادخواهی علیه برده داری پناهجویان در تیرانا همچو لیبی توسط فرقه رجوی در دیدار آقای ارشد با نخست وزیران هلند و اسلووانیا

ملاقات با رهبر حزب دمکراتهای آزاد آلمان (اف پ د) آقای کریستین لیندنر در جریان کنگره سه روزه احزاب لیبرال اروپا در آمرستردام هلند. افشای جنایات فرقه رجوی علیه اعضا و جدا شدگان

آقای ارشد در مورد ادعای فرقه رجوی و حامیانش گفتند چند شاخص آشکار وجود دارد. چرا متحدین آنها بویژه آقای دکتر بنی صدر با پیش بینی سرنوشت آنها در عراق از آنها جدا شدند؟ چرا هیچ ایرانی چه مردمی چه سیاسیون در مراسم آنها شرکت نمیکنند؟ چرا این تشکیلات مجبور است جهت گردهمآیی هایش سیاهی لشکر کرایه کند؟ چرا این تشکیلات در ترس از مردم ایران اجازه نمیدهد با اعضایش درارتباط قراربگیرند؟ چرا ارتباط اعضایش را با جهان قطع میکند؟ چرا تمامی تحلیلگران برحقیقت نفرت مردم از این تشکیلات بدلیل همکاری با صدام را تاکید میکنند؟ چرا باید رجوی در داخل تشکیلاتش زندان و شکنجه برای اعضای خودش راه بیندازد؟ چرا مجبور است برای دریافت حمایت سیاسی هرچند بی ارزش منافع مردم ایران را به کسانیکه خود به کشتن آنها افتخار میکرده است بفروشد و حتی برای چند دقیقه سخنرانی آنها دهها هزار دلار بپردازد؟ چرا حتی عربستان حامی سیاسی و مالی آنها ارزیابیشان از آنها این استکه “هیچ جایگاهی در میان مردم ایران ندارند”؟ چرا در همین پارلمان اعضای سابق منتقدش را بقصد کشت میزند؟ چرا هر منتقدی ایرانی و حتی غیره ایرانی را جاسوس و مزدور رژیم!! میخواند؟ آیا بخاطر همین چرا ها نیست که: وقتی مردم ایران در سراسر کشور جهت خواسته هایشان دست به تظاهرات و اعتراض میزنند هیچ اسمی از آنها نمیآورند؟ آیا این مسئله پیامش غیر از این است که: مردم ایران رژیم حاضر را صد بار به فرقه رجوی ترجیح میدهند. و “تنها آلترناتیو دمکراتیک” جوکی بیش نیست.

خانم دکتر فریبا هشترودی: با یقین میگویم که مجاهدین شکنجه میکنند…. هشترودی1سرکار خانم دکتر فریبا هشترودی یکی از برجسته ترین زنان ایرانی جزء افتخارات ایرانیان در فرانسه، نویسنده و خبرنگار و فعال سیاسی که سابقا عضو شورای ملی مقاومت ایران بوده است که باید ایشان را بیشتر شناخت با علم یقینی در مورد فرقه تروریستی رجوی از درون آن سخن میگوید. وقتی به عمق پوسیدگی تشکل رجوی پی بردم جدا شدم بله

آخرین کلام مهدی تقوایی خطاب به مسعود رجوی

آخرین کلام مهدی تقوایی خطاب به مسعود رجوی

مهدی تقوایی از اعضای زندانی زمان شاه تشکیلات مجاهدین، که رضا رضایی در خانه او با ساواکی ها روبرو و خودکشی کرد. و مسئول چاپخانه مخفی سازمان بود. با همسر و دو فرزندش در مخالفت با انقلاب ایدئولژیک بعد از محاکمه اش در عراق به ارودگاه مرگ رمادی عراق فرستاده شدند تا در آنجا بپوسند.

بیانیه 14 تن

بیانیه 14 تن

نیروی خارج کشور چه میخواهد ‏و بیانیه 14 تن

مقالات پربیننده

فرقه ها در میان ما

دانش علمی شناخت و تمیزدادن فرقه از تشکل سیاسی

بدون شناخت علمی از فرقه های خطرناک تحلیل عملکردهای فرقه رجوی و اثرات بشدت مخرب آن بر اعضا و جداشدگان و خلاص شدن از فشارهای شکنجه گونه روانی مغزشویی های چندین دهساله غیرممکن است

خانم آناگومز نماینده پارلمان اروپا خواستار اخراج فرقه رجوی شد

افشاگریهای خانم سلطانی در رابطه مسعود رجوی با زنان مجاهد

افشاگریهای خانم سلطانی در رابطه مسعود رجوی با زنان مجاهد

قسمت سوم: گفت‌ و شنود با فرشته هدایتی ۳۲ سال در مناسبات و تشکیلات

قسمت سوم: گفت‌ و شنود با فرشته هدایتی ۳۲ سال در مناسبات و تشکیلات

قسمت دوم: گفت‌ و شنود با فرشته هدایتی امروز باید گفت آنچه را که فردا گفتنش دیر است

قسمت دوم: گفت و شنود با فرشته هدایتی: افشاگریهای فرشته هدایتی در مورد فرقه رجوی

قسمت اول: گفت‌ و شنود با فرشته هدایتی ۳۲ سال در مناسبات و تشکیلات

قسمت اول: گفت‌ و شنود با فرشته هدایتی ۳۲ سال در مناسبات و تشکیلات

سیامک نادری مرگهای مشکوک فرقه رجوی را افشا میکند

کشتن و سربه نیست کردنهای فرقه رجوی

سخنان آقای داود ارشد در پنجمین کنگره سکولاردمکراتهای ایران -کلن آلمان

سخنان آقای داود ارشد در پنجمین کنگره سکولاردمکراتهای ایران -کلن آلمان

فعالیت های ما در تصویر

سخنرانی آقای داود باقروند ارشد در پارلمان اروپا

 

حقایقی در مورد جدایی دو آلمان 30 سال بعد از فروپاشی دیوار برلین

 

30سال از فروریختن دیوار برلین گذشت. اما کماکان دیوار نامرئی ای دو آلمان را از هم جدا میکند

دیواربرلین سی سال پییش فرو ریخت، حادثه تاریخی که اروپا را شوک زده و امیدهای بسیاری را به بهبود زندگی در شرق آلمان را در دلها زنده کرد..

بلافاصله بعد از اعلام برداشته شدن محدودیت تردد بین شرق و غرب برلین توسط جمهوری دمکراتیک آلمان در نهم نوامبر 1989 مردم خوشحال به خیابانها ریخته در طرفین و بالای دیوار بتنی جدا کننده برلین تجمع کردند.

اما بعد از گذشت سی سال از فروریختن دیوار برلین موانع نا محسوسی در سراسر طول مرزهای آلمان شرقی و غربی وجود دارد. هرچند بتدریج در حال فروپاشی است ولی وجود دارد.

یک سال بعد از فروریختن دیوار برلین آلمان شرقی و غربی  دوباره متحد شدند. پروفسور استفان مائواستاد جامعه شناسی از دانشگاه هومبولت برلین میگوید اختلافات و فاصله های بسیار بویژه اقتصادی هنوز وجود دارد ولی در حال کاهش است.

1

او به سی ان ان گفت که: هنوز اختلافات قویی در زمینه رویکرد و نحوه تفکر بین آلمان شرقی ها و آلمان غربها وجود دارد. تفاوت بسیاری هست بین نگاه آنها به جمهوری دمکراتیک آلمان سابق، از جمله به نهادهای مکراتیک، رویکردشان به فرهیختگان و رسانه ها و رابطه با روسیه. حتی نحوه نگاه مردم به خودشان و کشورشان نیز در دوسوی آلمان متفاوت است.

پروفسورمائو میگوید: آلمان غربی ها معتقدند که هیچ اختلافی بین شرق و غرب نیست، درصورتیکه در شرق معتقدند که اختلافات آزار دهنده بسیاری  هنوز وجود دارد.

براساس بسیار تحقیقات نصف بیشتر آلمان شرقی ها فکر میکنند که هنوز شهروند درجه دو هستند.

براساس ثروت، شش استان واقع در آلمان شرقی راه طولانی برای پر کردن فاصله ثروت بعد از فروریختن دیوار داشتند. دهها سال حاکمیت کمونیسم اقتصاد را نابود و مردم را فقیر ساخته بود.

این فقر را اگر به درآمد سرانه ترجمه شود میتواند 9701یورو برای شرق در 1991 و 22687یورو برای غرب آلمان در همان سال بیان گردد. اگرچه عمده این فاصله در 30 سال گذشته پرشده است ولی در زمینه درآمد سرانه و درآمد افراد کماکان وجود دارد.

2222222

اقتصاد دان ارشد بانک برنبرگ آقای هولگر شمیدینگ میگوید: علت اصلی این است که عمده مردم ثروتمند آلمان در غرب آن زندگی میکنند.

او اضافه میکند، هرچند که شهرهای دو طرف آلمان در حال پر کردن فاصله در زمینه استانداردهای زندگی هستند ولی آنچه در شرق آلمان هنوز غایب است شرکتهای بزرگ و ثروتمند با درآمدهای بالا هستند.

333333333

براساس اطلاعات موسسه تحقیقات اقتصادی هاله فقط 36 شرکت از بین 500 شرکت بزرگ آلمانی مراکزشان در آلمان شرقی است.

شمیدینگ اضافه میکند همزمان با بسته شدن فاصله بین شرق و غرب، شکاف دیگری بین شهر و حومه در آلمان دهان باز کرده است. از آنجائیکه بیشتر زمینهای واقع در آلمان شرقی را حومه شهرها تشکیل میدهد، شکاف اقتصادی منعکس کننده شکاف قدیم شده است. “شرق دارای مناطقی رها شده بیشتری است”.

عمده الیت جامعه که دارای مناسب مسلط را دارا هستند از اهای غرب آلمان هستند. 75% مناسب عالی در شرق آلمان توسط کسانیکه دارای سابقه زندگی در آلمان غربی هستند پر شده است.

شرق از نظر مساحت و حتی برجسته تر جمعیت کوچکتر است. به استثنای برلین ، 12.5 میلیون نفر در شرق پیشین زندگی می کنند ، در حالی که بیش از 66 میلیون نفر در غرب ساکن هستند.

این اختلاف در آمارهای مشخصی خود را بنمایش میگذارد – به عنوان مثال ، از 18 تیمی که در لیگ برتر فوتبال کشور ، بوندس لیگا بازی می کنند ، تنها دو تیم در شرق سابق هستند. غرب تقریباً مدال آوران المپیک بیشتری دارد. هنگام محاسبه مجدد برای هر نفر ، شرق با براحتی در حال پیشی گرفتن است.

به طور کلی ، جمعیت شرقی پیرتر ، فقیر و مرد بیشتر است. این به دلیل خروج عظیم آلمانی های شرقی از آن قلمرو به دنبال فروپاشی دیوار است. از زمان اتحاد مجدد این دو کشور ،حدود 2 میلیون نفر از شرق به مقصد غرب ترک کرده اند. جای تعجب است که دو سوم آنها زن بودند.

444444444444مائو گفت كه این به دلیل موقعیت جدی است كه زنان در جمهوری دمکراتیک آلمان سابق از آن برخوردار بودند.

“زنان و مردان بسیار زود ازدواج میکردند ، اما زود نیز طلاق می گرفتند. [در شرق] میزان طلاق بسیار زیاد بود.” وی افزود: “بنابراین زنان بسیار مستقل بودند و فقط بخشی از حرفه مردان نبودند، آنها شغل خود را داشتند. آنها بسیار اعتماد به نفس داشتند.”

زنان از شرق نیز در ادغام در جامعه غربی بسیار بهتر بودند. در حالی که بسیاری از مهاجران مرد به شرق بازگشتند، زنان ماندند – و زندگی خوبی را برای خود رقم زدند.

مردان شرقی نتوانستند خود را بخوبی زنان شرقی باغرب آلمان تطبیق دهند. امروز دو سوم روابط شرق و غرب بین یک زن از شرق و یک مرد از غرب است. (مردان نتوانسته اند باغرب رابطه برقرار کنند- مترجم)

مائو گفت: “زنان آلمان شرقی موفق هستند.” یک مثال این است که حدود 200 نفر در هیئت مدیره 30 شرکت بزرگ آلمان نشسته اند و فقط چهار نفر از آنها آلمانی شرقی هستند. که “سه نفر از آنها زن هستند.”

5555555555

اشتغال زنان همچنان در شرق از غرب بیشتر است و فاصله حقوق جنسیتی به طور قابل توجهی پایین است.

اشمیت گفت: “این دو قسمت آلمان فرهنگ رسمی بسیار متفاوتی داشتند ، شرقی که زنان را به کار ترغیب می کند.” فشار برای بازگشت زنان به کار در اوایل به معنای دستیابی به مراقبت رایگان از کودکان همیشه در شرق بهتر بوده است.

اشمیتینگ گفت: “شما ممکن است معلمان را دوست نداشته باشید زیرا آنها ایدئولوگ بودند … اما حداقل کسی وجود داشت که از کودک بسیار خردسال شما مراقبت کند.”

66666666666

با وجود سه دهه وحدت ، هنوز هم در آلمان تفاوت هایی در آموزش وجود دارد. دانش آموزان مدرسه در شرق در آزمون های خواندن و ریاضی نمره بالاتری دارند. وقتی صحبت از امتحانات ترک تحصیل در دبیرستان می شود ، دانش آموزان در شرق از همسالان خود در غرب نسبت به هم بهتر عمل می کنند.

سازمان همکاری و توسعه اقتصادی (OECD) ، پیشروترین مقام جهانی در هنگام مقایسه سیستم های آموزشی ، گفت: مدارس “منبع غرور قابل توجیه برای آلمانی های شرقی” بودند.

این گروه گفتند: در حالی که سیستم آموزش و پرورش در غرب پیشین متمرکز بر تقسیم کودکان در گروههای مختلف توانایی در اوایل بود ، اما سیستم شرقی از عدالت بیشتری برخوردار بود.

اما وقتی دیوار سقوط کرد ، شرق مشتاق انجام همه کارها به روش غربی ، حتی آموزش بود. باستین بتتوزر ، عضو پژوهش در دانشگاه آکسفورد  گفت، این امر باعث شده است که سیستم آموزش و پرورش در شرق دچار نابرابری شود. کسانی که در بالا هستند هنوز هم خوب عمل می کنند ، اما تعداد بیشتری از بچه ها در معرض خطر ترک تحصیل هستند.

“قبل از اتحاد ، هیچ کس [در شرق] نمی توانست قبل از اتمام کلاس 10 مدرسه را ترک کند ، اکنون به کلاس نهم تغییر کرده است و بنابراین سهم بیشتری به ویژه کودکانی که دارای طبقه کارگر هستند ، زودتر تحصیل را ترک می کنند. در صورتیکه با داشتن درجه 10 ، آنها وضعیت بدتری داشتند. “

77777777777777

“در غرب آلمان ، مردم همیشه به یک نگاه بسیار منفی به آلمان شرقی نگاه می کنند ، اما مهم است که به یاد داشته باشم ، فکر می کنم موارد خاصی وجود داشته اند … روشهایی که آنجا خوب عمل کردند، به عنوان مثال برابری بیشتر در دسترسی به آموزش”.

“اکنون ، آیا این به عنوان یک هزینه بزرگ برای آزادی سیاسی و فردی به وجود آمده است؟ بله ، مطمئناً. اما فکر می کنم داشتن یک دیدگاه متفاوت در این باره مهم است.”

از نظر سیاسی ، آلمان هنوز هم بسیار تقسیم شده است. رأی دهندگان در ایالت های کمونیستی سابق به احتمال زیاد رأی می دهند به افراطی راست آ اف دی. مائو گفت این تا حدودی به تروما گذشته برمیگردد. همزمان که جامعه پیرامون شان با سرعت صاعقه متحول شدند زندگی برای بسیاری از آلمانی های شرقی پس از اتحاد مجدد دشوار بوده است.

وی گفت: “بسیاری از افراد بیکاری ، دوره های بسیار طولانی ناامنی یا حتی بحران وجودی را تجربه کردند و نتیجه آن این است که آنها عادت ” حفظ و دفاع ” از شرایط موجود را ااتخاذ کرده اند و حاضر نیستند تغییرات اجتماعی بیشتری را بپذیرند.”

وی افزود: “پوپولیسم در زمین حاصلخیز رشد می کند ، مردم بسیار مایل هستند بگویند” آنچه دفاع می کنند، دارایی ها، فرهنگ و مرزهای ماست.”

اختلافات دیگر باقی مانده است. آمارهای رسمی نشان می دهد که در مقایسه با غرب محافظه کارتر و مذهبی تر، تعداد بیشتری کودک در زوج های بی سرپرست در شرق به دنیا می آیند. تعداد بیشتری از زنان در غرب بدون فرزند می مانند.

مردم در غرب ماشین های بیشتری دارند. و طبق گفته شرکت تحقیقات بازار GfK ، آلمانی های شرقی کم و بیش علاقه به خرید از سوپر مارکت ها دارند، در حالی که آلمانی های غربی ترجیح می دهند بیشتر در فروشگاه های مواد غذایی کوچکتر ظاهر شوند.

حتی سلیقه ها فرق می کنند. آلمانی های شرقی به برخی از مارک های قدیمی خود وفادار هستند – مانند ویتا کولا ، نسخه محبوب آلمان شرقی از Coca-Cola.

طبق گفته وزارت غذا و کشاورزی ، کسانی که در شرق هستند گوشت بیشتری می خورند. آلمانی های غربی دندان شیرین تری دارند.و طبق داده های GfK ، آلمانی های شرقی بیشتر حمام های با کف حبابی را بیشتر دوست دارند.

نقل ازسی ان ان

 

پاسخی بگذارید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.

 
error

Enjoy this blog? Please spread the word :)

RSS20k
دریافت مطالب جدید از طریق ایمیل5k
مارادر فیسبوکتان به اشتراک بگذارید12k
از کانال یوتوب ما بازدید کنید14k
از کانال یوتوب ما بازدید کنید
extra smooth footnotes